22 May 2011

Kenapa? Banyak betul kenapa kan..

Assalamualaikum wbt..


Dalam hidup ni memang kita tak pernah jemu dengan pertanyaan 'kenapa' kan.. dari kecil lagi..aku pon banyak jugak persoalan macam tu.. 


Soalan yang paling sentap "Kenapa kau takda bf (boyfriend) haa?" Kadang-kadang aku cuma jawab dengan senyuman je..siapa taknak kan bila ada orang yang sayang..always caring about ourself..
Aku seorang yang sangat memilih..oke, sangat cerewet..:D


Lagi-lagi pasal teman istimewa ni..First thing yang aku akan tengok mestilah agama dia..kadang-kadang orang yang istimewa pada kita ni la yang menentukan cara hidup kita..setuju tak?
Dengan kehidupan takde adik beradik memang sangat menyedihkan..tapi kehidupan macam ni la yang make me strong..ada masalah hadapi sorang-sorang..


Tak dinafikan la aku memang seorang yang kuat nangis..aku rasa nangis tu boleh tenangkan hati..boleh buang kesedihan tu jauh-jauh..lega bila air mata da keluar..memang orang ramai cakap membazir air mata je menangis ni..bukan nya boleh solve problem pon..lalalalallalala~


Kenapa aku cepat tertarik dengan orang yang beriman? haa..tu pon aku tak tau..beriman dari segi, solat tak tinggal..batas pergaulan terjaga..suka nasihatkan aku..sebab tu lah aku lebih cepat tertarik dengan orang yang lebih tua dari aku..around 3 hingga 5 tahun lebih tua kot...kawan-kawan aku suka gelakkan aku dengan taste aku ni.. -____-"  hampeh tau !


Tak semua masalah kita boleh cerita dekat parents..Sebab kadang-kadang boleh menambah masalah..lebih-lebih lagi soal hati ni.. mau nya nanti dia kata "nanti bia mama dengan ayah yang carikkan untuk ika".. hwaa.. naya ja.. ku tak sanggup...


Aku bukan la mahukan imam untuk menjadi pembimbingku kelak..cukuplah sekadar menjadi imamku ketika solat..aku lebih tertarik bila seorang lelaki bangun mengejakan solat sunat..setiap keputusan yang nak pilih buat solat istikharah..Ya Allah..sejuk je hati tengok lelaki macam tu..sebab, kalau dia tak pernah bangun malam untuk solat, boleh ke die kejutkan kau untuk bangun malam solat berjemaah??  =)


Kawan-kawan kata, pilihan aku ni memang pelik..Alim sangat..haha..mestilah..buat apa couple semata-mata nak hilangkan boring? buat apa couple setakat nak buat suka-suka? makin tambah dosa tu namanya.. and, seperti yang kita tau couple tu haram kan.. :)


Kadang-kadang hati ni pon dok menggatal.. Astaghfirullahalazim....sedar ika! sedar ! heee :D

No comments: